zondag 12 oktober 2014

jurkje met grote hert

Mijn kleine meid was weer toe aan een nieuw jurkje. 


Bij de Zeeman verkochte ze kussenslopen met grote dieren erop. Voor haar heb ik de hert gekozen. 

KUSSENHOESJES

Ik pakte een oud jurkje van haar. Trok het patroon over op de nieuwe stof met wat extra. Ik wilde het jurkje graag wat groter maken. 


Gaandeweg kwam dit jurkje eruit. Ik had hem anders in mijn hoofd, maar hij kreeg lichte pofmouwen en de lichtgrijze band is vervallen en heb het bij donker grijs alleen gehouden. Toch leuk zo'n proces. 

Hier een aantal detail foto's:






Nu eerst een nieuwe tweelingnaald halen ;(


Iedereen een fijne dag!

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi, ik heb deze sloop net laten liggen omdat ik hem wat donker vond, terwijl mijn drie jarige hem graag wilde. Als ik dit zo zie... toch maar terug denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend mooi! Echt super!
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb spijt dat ik vorige week geen kussenovertrekken mee bracht nu ik dit resultaat zie.Morgen toch opnieuw kijken of er nog zijn!Tof gemaakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen