donderdag 21 september 2017

Aangepaste Noë jas

Het is even stil geweest op de blog, maar de naaimachine heeft niet stil gestaan ;)

Een Jas! 

Een echte (winterjas) naaien wilde ik graag doen voor mijn dochter. Toen ik via via een tas vol stoffen kreeg zat er één stofje in die er gelijk uit sprong. Ik ging de Noë jas (uit de LMV) maken met dit stofje. Nu is de zomer bijna afgelopen en wilde ik graag een winterjas ervan maken.
 

Het patroon is niet met een gevoerde jas, dus besloot ik het patroon als basis te gebruiken en mijn eigen ideeën te gebruiken om er een dikkere jas van te maken.


Als eerste heb ik het beleg (uit het patroon) niet gebruikt, maar uit zachte stof de voorpanden en het achterpand nog een keer geknipt. De mouwen waren aan de krappe kant, waardoor ik de mouwen uit voeringstof heb geknipt. 


De rits heb ik vervangen door knopen. Ik vind dit zelf wat speelser staan. 


Als laatste wilde ik er graag een lusje aan. Dit omdat het gewoon handiger is op school en thuis op de kapstok. Voor de stevigheid heb ik een stukje katoenen stof erin genaaid waar het lusje ook aan vast zit. 
 

 
Leuk detail aan de binnenkant van de zakken ;)


Zo nu kan ze warm de herfst in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten